
چرا فروش در سالن های زیبایی هر لحظه سخت تر میشود؟
فروش در سالن های زیبایی امروز دیگه مثل گذشته ساده نیست. رقابت زیاد شده و مشتریان انتظارات بیشتری دارند. خیلی چیزها تغییر کرده که باید بهشون توجه کنیم. اینجا دلایلی هست که چرا فروش توی ایـن صنعت هر روز سخت تر میشه:
مشتریان آگاه تر شدن :
مشتری ها دیگه فقط به دنبال یک مدل یا رنگ جدید نیستن. اونها قبل از اینکه بیان سالن، کلی تحقیق میکنن و اطلاعات زیادی دارن. این یعنی شما باید همیشه آماده باشید که جواب سوالاتشون رو بدید و بهشون نشون بدید که بهترین گزینه برای رفع نیازهای اون ها هستید.
رقابت بیشتر از همیشه :
حالا دیگه سالن های زیادی وجود داره که مشتری ها میتونن به راحتی از یکی به دیگری برن. این باعث میشه که مشتری ها بیشتر به دنبال تجربه های متفاوت و خاص باشن. باید همیشه به فکر باشید که چطور تجربه های بهتر از بقیه به مشتری ها بدید تا مجبور نباشن از سالن شما برن .
نیازها و سلیقه ها دائماً در حال تغییره :
این روزها همه چیز خیلی سریع تغییر میکنه، حتی سلیقه ها ؛ ترندهای زیبایی دائم در حال تغییر هستن و مشتری ها همیشه دنبال جدیدترین مدل ها هستن ؛ اگر نتونید سریع خودتون رو با این تغییرات هماهنگ کنید ، ممکنه از رقبا عقب بمونید و مشتری ها رو از دست بدید .
حفظ مشتریان سخت تر از جذب اون ها شده :
امروزه فقط جذب مشتری کافی نیست. شما باید روابط طولانی مدت با مشتری ها بسازید و اون هارو راضی نگه دارید. این کار نیاز به وقت و انرژی زیادی داره ، اگر نتونید نیازهای مشتری ها رو درک کنید و ارتباطتون رو با اونها حفظ کنید، ممکنه به راحتی سالن رو ترک کنند .
فشار بالا برای ارائه خدمات سریع و باکیفیت :
مشتری ها امروز از سالن ها انتظار دارن که خدمات سریع، باکیفیت و به روز ارائه بشه ، این فشار برای ارائه بهترین خدمات باعث شده که فروش در این صنعت بیشتر از گذشته به دقت و تلاش نیاز داشته باشه.
شما باید همیشه آماده باشید تا در کوتاه ترین زمان ممکن به نیازهای مشتری ها پاسخ بدید .

چطور میتونید در این شرایط فروش خودتون رو حفظ کنید؟
ارائه خدمات شخصی سازی شده :
مشتری ها دیگه نمیخوان مثل بقیه بهشون سرویس داده بشه. باید به نیازهای خاص هر فرد توجه کنید و خدمات متناسب با اون ها ارائه بدید. این کار باعث میشه مشتری ها احساس کنن که برای اون ها ارزش قائل هستید.
ارتباط مستمر با مشتریان :
بعد از خدمات، باید با مشتریان در ارتباط باشید و از آن ها نظر بخواهید ، این نشون میده که به نظر اون ها اهمیت میدید و باعث میشه که باز هم به شما مراجعه کنن ، ارسال پیام یا ایمیل با پیشنهادات و تخفیف های ویژه هم میتونه موثر باشه .
استفاده از شبکه های اجتماعی:
مشتریان امروز بیشتر وقتشون رو در شبکه های اجتماعی میگذرونن ، با پست ها و ویدیوهای جذاب در اینستاگرام میتونید سالن خودتون رو معرفی کنید و مشتری های جدید جذب کنید ، همچنین میتونید از تبلیغات هدفمند استفاده کنید.
ارائه تخفیف های ویژه و بسته های خدماتی:
با ارائه تخفیف ها یا بسته های خدماتی میتونید مشتریان رو ترغیب کنید که دوباره به شما مراجعه کنن ، این تخفیف ها میتونه برای مشتریان جدید یا کسانی که به طور مرتب به شما مراجعه میکنن ، مناسب باشه .
آموزش و مشاوره به مشتریان:
مشتریان علاقه دارن که در مورد مراقبت از مو یا پوستشون بیشتر یاد بگیرن. شما میتونید با برگزاری ورکشاپ ها یا جلسات مشاوره، این نیاز رو براشون رفع کنید ، این کار باعث میشه ارتباط عمیق تری با مشتریان برقرار کنید .
فروش در سالن های زیبایی هر روز سخت تر میشه، اما با کمی تلاش و توجه به نیازهای مشتریان ، میتونید توی این دنیای رقابتی همیشه موفق باشید و مشتریان وفادار پیدا کنید.
