
امروزه تو این بازار شلوغ سالن های زیبایی، داشتن یه برنامه خاص و متفاوت برای جلب توجه مشتریان خیلی مهمه. یکی از روش های خلاقانه ای که روز به روز محبوب تر میشه، کمپین های پنهان هست. این کمپین ها با ایجاد حس کنجکاوی و تجربه ای متفاوت، مشتری ها رو به سمت سالن شما میکشونن .
کمپین پنهان یعنی چی؟
کمپین پنهان یه مدل تبلیغه که مستقیم حرفی از خدمات یا محصولات نمیزنه، ولی به طور غیرمستقیم مشتری ها رو درگیر میکنه. انگار دارید یه داستان جذاب تعریف میکنید یا یه راز جالب رو به گوششون میرسونید. این روش باعث میشه مردم بیشتر به برند شما توجه کنن و کنجکاو بشن که بیشتر بدونن .
چرا کمپین های پنهان برای سالن شما موثره؟
ایجاد ارتباط قویتر: این روش بیشتر از اینکه درباره تبلیغ باشه، روی ایجاد حس خوب و یه ارتباط عمیقتر با مشتری تمرکز داره .
شناخته شدن برند: وقتی مشتری ها با یه تجربه خاص و متفاوت روبه رو میشن، سالن شما رو بهتر به خاطر میسپارن .
متمایز شدن از رقبا: این روزا تبلیغات زیاد شده و مردم کمتر به تبلیغات مستقیم توجه میکنن. کمپین های پنهان باعث میشن سالن شما تو ذهن مشتری متفاوت به نظر برسه.
تقویت شبکه های اجتماعی: مشتری ها عاشق اینن که تجربه های جالبشون رو تو اینستاگرام یا واتساپ به اشتراک بذارن. یه کمپین جذاب پنهان میتونه سالن شما رو حسابی سر زبان ها بندازه .
چطور یه کمپین پنهان طراحی کنیم؟
- هدف مشخص کنین: اول بدونین دنبال چی هستین. مثلاً میخواین مشتری جدید جذب کنین؟ فروش سرویس خاصی رو بیشتر کنین؟ یا فقط برندتون رو بیشتر به مردم بشناسونین؟
- مشتری هاتونو بشناسین: بدونین چه کسایی قراره مخاطب کمپین شما باشن. علایق و نیازاشون رو پیدا کنین.
- یه داستان جذاب بسازین: یه داستان یا ایده ای که مشتری ها رو کنجکاو کنه و حس کنن باید کشفش کنن.
- کانال مناسب انتخاب کنین : شبکه های اجتماعی، رویدادهای محلی، یا حتی تبلیغات در فضاهای خاص میتونه انتخاب خوبی باشه .
- تعامل ایجاد کنین: از مسابقه، هشتگ یا سوال های جذاب استفاده کنین تا مشتریها وارد بازی بشن .
- نتایج رو بررسی کنین: ببینین کمپین شما چقدر موفق بوده. چند نفر به سمت سالن شما جذب شدن یا فروش چقدر بالا رفته .
ایده هایی برای کمپین پنهان سالن های زیبایی:
داستان سرایی خاص: یه قصه جذاب برای برندتون بسازین که مشتری ها بخوان بیشتر بدونن .
رویداد متفاوت: ورکشاپ، نمایش مد، یا یه دورهمی دوستانه که توجه مشتری ها رو جلب کنه .
ایجاد شایعات مثبت : مثلاً از سرویس جدیدی بگین که قراره خیلی خاص باشه.
همکاری با افراد معروف: یه اینفلوئنسر یا شخصیت محبوب که سالن شما رو معرفی کنه.
حرف آخر: برندتون رو خاص کنین!
