بیش از 10 سال ما به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. اونوم یک آژانس سئو محور مبتنی بر ارزش گذاری است.

اطلاعات تماس
کسب و کار

چطور مشتریان قدیمی و جدید سالن زیبایی خود را حفظ کنیم ؟

همونطور که قبلا هم گفتیم برای حفظ مشتری، باید بهشون احساس خاص بودن بدید. با مشتری هایی که خیلی از شما راضی هستند ارتباط بیشتری برقرار کنید و پیشنهادهای ویژه ای بدید. میتونید از برنامه های وفاداری استفاده کنید یا حتی برای مشتری های ویژه جوایز خاص در نظر بگیرید. مشتری هایی که با شما راحت تر و بیشتر ارتباط برقرار میکنن، احتمالا مشتریان وفادار شما میشن .
تجربه ای ایجاد کن که نمیتونند فراموش کنند :
تصور کن وارد سالنی میشی که همزمان بوی عطر خوش، نور ملایم و رفتار گرم کارکنانش تو رو در بر میگیره. این دقیقاً همون تجربه ای هست که میخوای برای مشتری هات بسازی! یه تجربه ای که وقتی از سالن میرن، نه تنها از خدماتت راضی هستند، بلکه یادشون میمونه که چه حسی داشتن. این تجربه از تمیزی سالن و برخورد خوب با مشتری ها شروع میشه و اینطوری مشتری نه تنها به خاطر خدمات، بلکه به خاطر احساس خوب برگشتن به سالن شما، دوباره برمیگرده .
با مشتری خودت باش، نه یه ارائه دهنده خدمات :
مشتری ها وقتی احساس میکنند که با کسی حرف میزنند که به اون ها توجه داره، همیشه برمیگردند. هیچ وقت فراموش نکن که از اسم مشتری استفاده کنی، در مورد تجربیات قبلی صحبت کنی و حتی از جزئیات زندگیشون بپرسی. مثلاً از رنگ مویی که دفعه قبل انتخاب کردند یاد کن یا بپرس که روزشون چطور بوده.
این کار نه تنها احساس خوبی به مشتری میده، بلکه باعث میشه هر دفعه که میاد، حس کنه برای شما خاصه.
میدونی که مشتری وفادار، همیشه ویژه هست !
مشتری های ثابت باید احساس کنن که برای شما خیلی مهمند. میدونی چطور؟ یک پیامک تبریک تولد با تخفیف ویژه یا یک هدیه کوچک در روز خاصشون. این کار باعث میشه احساس کنن که همیشه توی اولویت هستن و به همین دلیل همیشه ترجیح میدن که دوباره به شما برگردن. این کارها به مشتری ها این حس رو میده که اون ها نه فقط یه مشتری هستند، بلکه جزئی از خانواده شما هستند.
یادآوری های محبت آمیز :
هیچ چیز بدتر از این نیست که فراموش کنی به مشتری بگی که باید دوباره برای خدماتش وقت بگیره! با یک پیامک ساده یا یک تماس دوستانه، بهش یادآوری کن که منتظرش هستی. این یادآوری ها نه تنها باعث میشه مشتری یادش بمونه که باید برگرده، بلکه نشون میده که برای وقت و تجربه ش ارزش قائل هستی. مثل وقتی که یاد کسی رو میکنی که برات مهمه!
سالن رو جوری بساز که خانه ی دوم مشتریانت بشه:
مشتری ها وقتی وارد سالن شما میشن ، باید حس کنن که جایی گرم و راحت اومدن. همه چیز باید مرتب و دلپذیر باشه؛ از بوی سالن گرفته تا رفتار گرم و دوستانه کارکنان. وقتی سالن به هم ریخته باشه یا حس
خوشایندی نده، مشتری به سرعت از دست میره. مشتری باید این احساس رو داشته باشه که وقتی وارد سالن شما میشه، انگار وارد خونه خودش شده. این فضاست که باعث میشه برگرده.
هدیه های کوچک، تأثیر بزرگ :
کسی که همیشه به شما مراجعه میکنه، باید احساس کنه که خیلی خاصه. برای مشتری های وفادار، گاهی یه تخفیف کوچیک یا یک هدیه ساده مثل ماسک صورت یا شامپوی ویژه میتونه خیلی بیشتر از چیزی که فکرش رو میکنید اثر بذاره. با این هدیه ها، شما فقط به مشتری ها چیزی نمیدهید، بلکه بهشون نشون میدهید که قدردان حضورشون در سالن هستید .
توجه به نیازهای خاص هر مشتری :
مشتری ها به طور معمول احساس میکنند که تنها یک مشتری از بین هزاران نفر هستند، ولی وقتی شما به جزئیات کوچک توجه میکنید، میتونید چیزی بیشتر از یک سالن خدماتی ارائه بدید. مثلاً اگر مشتری همیشه رنگ موی خاصی انتخاب میکنه، دفعه بعد ازش بپرسید که هنوز هم همون رنگ رو دوست داره یا تغییر نظر داده. این نوع توجه شخصی به مشتری ها، باعث میشه احساس کنن که شما دقیقاً به نیازهای اون ها رسیدگی میکنید.
وقتی مشکل پیش میاد، سریع واکنش نشون بده :
هیچ کس دوست نداره وقتی شکایتی داره، احساس کنه که نادیده گرفته شده. اگر مشتری مشکلی داشته باشه، باید سریع و با احترام به اون رسیدگی کنی. وقتی مشتری ببینه که به شکایاتش رسیدگی میکنی و برای رفع اونها تلاش میکنی، اعتمادش به شما بیشتر میشه و این اعتماد باعث میشه که دوباره به شما برگرده.
پیامک ها و تماس های محبت آمیز :
گاهی وقت ها پیامک یا تماس ساده میتونه تاثیر بزرگی بذاره. مثلاً وقتی وقت یک مشتری برای خدمات بعدی میرسه، با یک پیامک یا تماس کوتاه بهش یادآوری کن. حتی میتونی پیشنهادات ویژه یا تخفیف های خاص رو از طریق پیامک ارسال کنی. این یادآوری ها به مشتری ها احساس میده که همیشه به یادشون هستی.
سالن همیشه به روز باشه :
سالن شما باید همیشه جذاب و تازه باشه. وقتی مشتری میبینه که به دکور و به روز بودن محیط اهمیت میدی، همیشه دوست داره دوباره به سالن شما بیاد. تغییرات کوچک مثل تغییر دکور، نورپردازی یا اضافه کردن وسایل جدید باعث میشه مشتری همیشه حس کنه که وارد جایی خاص و متفاوت میشه .

نویسنده

sahar

دیدگاه (1)

دیدگاه بگذارید