بیش از 10 سال ما به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. اونوم یک آژانس سئو محور مبتنی بر ارزش گذاری است.

اطلاعات تماس
چطور مشتریان بیشتری جذب کنیم؟ روش هایی که واقعاً جواب میدهند :
اگر شما هم صاحب یه سالن زیبایی هستید و میخواهید مشتریان بیشتری جذب کنید، باید بدونید که فقط خوب بودن خدمات کافی نیست. ممکنه بهترین آرایشگر یا متخصص باشید، اما اگه نتونید خدماتتون رو به مشتریان جدید معرفی کنید، سالن شما خیلی زود خالی میشه. تو این مقاله میخواهیم چند روش ساده و کاربردی رو به شما معرفی کنیم که هم مشتری های جدید جذب کنید، هم مشتری های قدیمی رو دوباره به سالن خودتون بیارید .
برندینگ خودتونو معرفی کنید:
اولین قدم برای جذب مشتری اینه که خودتون رو به مشتری ها معرفی کنید. برند شما یعنی همون هویت سالن شما. شاید فکر کنید برند یعنی فقط یه لوگو و اسم قشنگ، اما اینطور نیست. وقتی مشتری وارد سالن شما میشه، باید حس کنه که به یه جای معتبر اومده. اسم سالن و لوگو باید طوری باشه که راحت به یاد بمونه.
اگه هنوز شروع کارید، نگران نباشید. چیزی که مهمه اینه که با مشتری ها با یه لحن صمیمی و دوست داشتنی صحبت کنید. وقتی مشتری حس کنه شما واقعاً براش اهمیت قائلید، اعتمادش جلب میشه و میخواد دوباره برگرده.
شبکه های اجتماعی ، مشتریان رو از نزدیک بشناسید:
امروزه همه مردم برای پیدا کردن سالن و خدمات مورد نظرشون، اولین جایی که میرن اینستاگرام و فضای مجازی هست ، پس شما هم باید تو این فضا فعال باشید. اما فقط خدمات و تخفیف ها رو نذارید. باید خودتون رو هم نشون بدید .
برای این کار میتونید از استوری های روزانه استفاده کنید. مثلاً یه استوری بذارید که نشون بده توی سالن چطور کار میکنید، چه تغییراتی ایجاد میکنید یا حتی نظرات مشتری های راضی رو به اشتراک بذارید.
اینطوری مشتری ها حس میکنن شما رو میشناسند و دوست دارن دوباره به سالن شما بیان.
یادتون باشه که پست ها و استوری ها باید همیشه جذاب و باکیفیت باشه. وقتی یه نفر وارد صفحه شما میشه، باید بتونه بفهمه شما چه خدماتی ارائه میدید و چرا باید بیاد پیش شما .
وب سایت ساده و کاربرپسند همیشه در دسترس داشته باشید :
یه مشتری ممکنه بخواد از شما وقت رزرو کنه، اولین چیزی که میبینه، وبسایت شماست. پس باید این وبسایت ساده، شیک و کاربرپسند باشه. هیچ نیازی نیست خیلی پیچیده باشه. فقط باید بتونه راحت شماره تماس، آدرس، و خدمات شما رو پیدا کنه .
برای راحتی بیشتر، میتونید از پیامک یا واتساپ برای هماهنگی وقت ها استفاده کنید. اینجوری مشتری حتی بعد از ساعت کاری هم میتونه راحت با شما ارتباط برقرار کنه .
فضای سالن تجربه ای که مشتری هیچوقت فراموش نمیکنه:
اولین چیزی که مشتری وقتی وارد سالن شما میشه میبینه، فضای سالن هست. باید این فضا طوری باشه که مشتری احساس راحتی و آرامش کنه. این فقط به تمیزی سالن ربط نداره، بلکه به رفتار شما و پرسنل هم بستگی داره. وقتی مشتری وارد میشه باید احساس کنه که توی یه محیط امن و راحت هست .
از برخورد گرم و صمیمی شما گرفته تا نظافت سالن، همه باید به شکلی باشه که مشتری احساس کنه بهش احترام گذاشته میشه. وقتی این احساس رو داشته باشه، به راحتی برمیگرده .
برنامه های وفاداری ، مشتری ها رو نگه دارید:
وقتی مشتری جدیدی پیدا میکنید، نباید اجازه بدید راحت از دستش بدید. یکی از روش های خوب برای نگه داشتن مشتری ها اینه که برنامه های وفاداری راه بندازید. این یعنی مثلاً بعد از چند بار مراجعه، تخفیف یا هدیه ای به مشتری بدید.
مثلاً میتونید یه کارت وفاداری درست کنید که وقتی مشتری چند بار از خدمات شما استفاده کرد، یه تخفیف ویژه بهش بدید. این باعث میشه مشتری احساس کنه که برای شما مهمه و دوست دارید ازش قدردانی کنید .
با پیشنهادات ویژه و تخفیف های ماهانه مشتری ها رو دوباره جذب کنید:
به جای اینکه فقط منتظر بمونید مشتری ها خودشون برگردن، میتونید با پیشنهادات ویژه و تخفیف های ماهانه اونها رو تشویق کنید که دوباره از خدمات شما استفاده کنن. مثلاً میتونید تخفیف های ویژه برای مناسبت هایی مثل روز مادر، یا حتی یه پکیج برای عروسی ها پیشنهاد بدید .
این کار باعث میشه مشتری ها احساس کنن که برای شما مهم هستن و شما از اونها قدردانی میکنید.
همینطور باعث میشه هم مشتری های قدیمی به سالن شما برگردن و هم مشتری های جدید جذب بشن .
قیمت گذاری هوشمند، قیمتی که هم مشتری رو جذب کنه هم به شما سود بده:
خیلی از صاحبان سالن ها از من میپرسن چطور باید قیمت ها رو تنظیم کنن که هم مشتری ها جذب بشن و هم خودشون سود کنن. جواب ساده است: قیمت ها باید متناسب با کیفیت خدمات شما و موقعیت سالنتون باشه.
شما میتونید برای مشتری های وفادار یا برای روزهای خاص تخفیف هایی در نظر بگیرید .
مثلاً تخفیف های ویژه برای مناسبت ها مثل روز مادر یا پکیج های عروسی میتونه خیلی جذاب باشه و مشتری ها رو دوباره به شما جذب کنه .
مشتری ها رو جذب کنید و نگه دارید جذب مشتری و نگهداشتن اونها یه پروسه طولانی و مداوم هست. ممکنه اولش به راحتی جواب نده، اما با کمی تلاش و استفاده از این روش ها، خواهید دید که مشتری های بیشتری به سالن شما جذب میشن و کسب وکار شما رشد میکنه .
یادتون باشه همیشه صمیمی و ساده باشید. وقتی مشتری ها ببینند شما براشون ارزش قائلید، به شما اعتماد میکنند و دوباره برمیگردن. حالا که این نکات رو خوندید، وقتشه که یکی از این روشها رو امتحان کنید و ببینید چه تغییراتی میتونید توی سالنتون ایجاد کنید .

نویسنده

sahar

دیدگاه بگذارید