همه ی ما میخواهیم مشتری ها از خدماتمون راضی باشن و دوباره به سالنمون برگردن. اما دادن تخفیف اصلاً کار ساده ای نیست. اگر بدون برنامه تخفیف بدیم ، ممکنه نه تنها سود نکنیم ، بلکه حتی ضرر هم کنیم!
پس بیا با هم ببینیم چطور میتونیم تخفیف بدیم که هم مشتری ها خوشحال بشن، هم ما توی ضرر نباشیم .
تخفیف مشروط بدیم :
به مشتری ها انگیزه بدیم خیلی خوبه که تخفیف ها رو مشروط بدیم. یعنی مشتری باید یه کاری انجام بده تا تخفیف بگیره. مثلاً: “اگه این بار از خدمات ما راضی بودی، دفعه بعد ۲۰٪ تخفیف میگیری!” اینطوری مشتری ها میفهمن که تخفیف ها یه نوع تشویق هست، نه اینکه همیشه در دسترس باشه. اینطوری هم مشتری ها خوشحال میشن که دفعه بعد یه تخفیف خوب میگیرن، هم ما مطمئن میشیم که تخفیفمون درست استفاده میشه و سالن همیشه شلوغه .
تخفیف های محدود بذاریم:
حس فوریت ایجاد کنیم اینکه تخفیف رو برای مدت کوتاهی بذاریم خیلی مؤثره. مثلاً: “فقط این هفته تخفیف ۱۵٪ برای رنگ و مش داریم!” وقتی مشتری ها ببینن که وقت کمی دارن، سریع تر تصمیم میگیرن . اینطوری مشتریان به محض دیدن تخفیف، میدونن باید سریع عمل کنن و ازش استفاده کنن.
تخفیف های پکیجی بدیم:
بیشتر بفروشیم، کمتر ضرر کنیم شاید بخوایم تخفیف بدیم، ولی همزمان بیشتر هم بفروشیم. یکی از بهترین روش ها اینه که چند خدمت رو با هم ترکیب کنیم و تخفیف بدیم. مثلاً: “پکیج کامل خدمات صورت + مانیکور با ۳۰٪ تخفیف.” اینطوری مشتری ها تمایل پیدا میکنن بیشتر از ما خدمات بگیرن و ما هم ضرر نمیکنیم چون بیشتر میفروشیم. مشتری ها هم حس میکنن که ارزش بیشتری دریافت میکنن .
تخفیف برای معرفی مشتری جدید: تبلیغ رایگان!
چرا خودمون تبلیغ کنیم وقتی مشتری های راضی میتونن این کار رو انجام بدن؟ میتونیم به مشتری های فعلیمون بگیم: “اگه یک دوست معرفی کنی که بیاد پیش ما، شما ۱۰٪ تخفیف برای دفعه بعد میگیری!” اینطوری مشتری ها خودشون شروع به معرفی دوستانشون میکنن و شما میتونید مشتری جدید جذب کنید.
مشتری ها خوشحال میشن چون تخفیف میگیرن، شما هم مشتری جدید پیدا میکنید. برد-برد!
تخفیف برای خدمات خاص: فقط روی خدمات محبوب تخفیف بدیم :
گاهی وقت ها یک سری خدمات خاص مثل کاشت ناخن یا رنگ و مش طرفدار زیاد داره. برای این خدمات، میتونیم تخفیف ویژه بذاریم. مثلاً: “رنگ و مش با ۲۰٪ تخفیف فقط این هفته!” اینطوری هم مشتری ها بیشتر جذب میشن، هم ما ضرر نمیکنیم چون روی خدماتی که بیشترین درخواست رو دارن تخفیف میزنیم .
تخفیف ها رو برای زمان های خلوت بذاریم:
تخفیف های ویژه میتونن خیلی به کار بیان وقتی سالنمون خلوت تره. مثلاً میتونیم بگیم: “این ماه تخفیف ویژه ۲۰٪ برای همه خدمات داریم!” اینطوری هم مشتری ها جذب میشن، هم سالن همیشه شلوغ میمونه .
تخفیف های زیاد ندیم: همه چیز باید به اندازه باشه
مهمه که تخفیف ها رو به اندازه بدیم. اگر بیش از حد تخفیف بدیم، مشتری ها فکر میکنن که خدمات ما ارزون و بی ارزشه. پس باید همیشه تخفیف ها رو حساب شده بذاریم. نه خیلی زیاد، نه خیلی کم. اینطوری هم مشتری ها راضی هستن، هم ما ضرر نمیکنیم .
برنامه های وفاداری ، مشتریان دائم رو تشویق کنیم:
برای مشتری هایی که همیشه به ما مراجعه میکنن، میتونیم تخفیف های ویژه بذاریم. مثلاً: “بعد از ۵ بار مراجعه، ۳۰٪ تخفیف برای هر خدمت خواهید داشت.” اینطوری مشتری ها تشویق میشن که دوباره برگردن و از تخفیف استفاده کنن. همیشه مشتری های وفادار مهمترین سرمایه هر سالنی هستن.
تخفیف های ویژه برای مناسبت ها:
تخفیف برای روزهای خاص
برای مناسبت هایی مثل روز مادر، نوروز یا حتی تولد سالن، میتونیم تخفیفهای ویژه بذاریم. مثلاً: “برای روز مادر تخفیف ۱۵٪ برای همه خدمات!” اینطوری هم مشتری ها احساس میکنن که برای ما مهم هستن، هم سالن همیشه شلوغ میمونه .با این روش ها میتونیم تخفیف بدیم که هم مشتری ها خوشحال بشن، هم سالن ما ضرر نکنه. در نهایت مهم اینه که تخفیف ها رو حساب شده بذاریم تا هم مشتری ها احساس رضایت کنن، هم کسب و کار ما آسیبی نخوره.
پست های مرتبط
نرخ تبدیل به شما میگوید که از میان تمام افرادی که به محتوای شما...
یکی دیگر از مهم ترین رازهای افزایش مشتری در سالن زیبایی شما کمپین های...